سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزنامه آنلاین

این شامل همه چیز است، از حمل و نقل و اقامت تا جاذبه ها و فعالیت ها. دبی بهعنوان یک شهر پرگردشگر، شرایط تهیه سیم کارت رایگان و شارژ آن را فراهم کرده است تا همه افراد بهراحتی بتوانند از خدمات اینترنت و مکالمه استفاده کنند. به طور حتم برای هر طرفدار فیلم، جشنواره بینالمللی فیلم دبی موقعیتی عالی است که آن را در خاطرات ماندگار خواهد کرد. ??بازار موبایل دبی در چندین منطقه پراکنده شده. طبعاً اولین چیزی که هر مسافر هوایی در این شهر میبیند، فرودگاه بینالمللی دبی است که تا به حال چندین جایزهی بینالمللی هم برای سازندگانش به ارمغان آورده. اگر چه گشتن در این مراکز، چیزهای جالب دیگری هم به جز خریدکردن دارد؛ مثل تونل بزرگ آکواریوم در مرکزخرید دبی که بزرگترین مرکز خرید جهان است و روبهروی برج خلیفه، بلندترین برج جهان، قرار گرفته و یا حتی معماری زیبایمرکزخرید وافی که شبیهسازی هنرمندانهای است از اهرام مصر با نورپردازیهای خارقالعاده. بهعنوان یک پارک نمادین و مشهور در جهان، اگر در فصل پربازدید به دبی سفر کردهاید (نوامبر و دسامبر در دبی شلوغترین ماههای سال برای گردشگران است)، ممکن است کمی معطل شوید تا بتوانید از امکانات تفریحی پارک استفاده کنید. موزه تمدن اسلامی شارجه در قلب این شهر واقع شده و خانه هنرهای باستانی، صنایعدستی و اسنادی از نوآوریها در تمام سالهای تمدن اسلامی است. اگر بهدنبال ماجراجویی هستید یا میخواهید خودتان را در خانهی ارواح بترسانید، به کمک مرد عنکبوتی بروید یا ماجراجوییهای خانوادگی انجام دهید، این مکان بهشتی تمام عیار است. برج دوقلوی دبی در دیره، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. بههرحال هر مقصد گردشگری شرایط خاص خود را دارد؛ اگر قصد استفاده از طبیعت و کمپ شبانه را دارید، شهر دبی مقصد مناسبی نیست، اما اگر میخواهید از بهترین امکانات تفریحی و خرید بهره بگیرید، حتماً شهر دبی ایدهآلترین مقصد با این منظور خواهد بود!

اگر دنبال ماجرا جویی هستید میتوانید به راحتی در گرمای 50درجه در قلب بیابان به انواع تفریحات برفی و زمستانی که برای تمامی گروهای سنی طراحی گردیده بپردازید و لحظاتی شاد و به یادماندنی را برای خود رقم بزنید .در پارک برفی دبی میتوانید از برجهای یخی بالا بروید ، غارهای یخی را کشف کنید و به ساخت آدم برفی مشغول شوید. به تازگی طبقهی بالای برج خلیفه هم یک رستوران گردان به راه انداختهاند که با این که قیمتهای بالایی دارد، اما حتماً تماشای شهر از آن بالا و هنگام صرف غذا، لطف خودش را دارد. امنیت دبی با توجه به رفتوآمد گردشگرها و مهاجرهای زیادی که دارد، بسیار بالا است و آمار جرم و جنایت در آن بسیار کم است. لذت غذا خوردن در ارتفاع بالا تجربهای بسیار جذاب و شگفت انگیز برای مخاطبان این هتل بوده است. همانطور که در بالا اشاره شد، پروژه پاراگون یکی از شاهکارهای شرکت عمرانی املاک IGO در بیزینس بی است که توسط آسمان خراشهای نمادین دبی به تصویر کشیده شده است. تصویر زیر نقشه مترو دبی در سال 2021 میباشد. در این زمینه، ایرباس A380 امارات با تزئیناتی از گلهای مختلف، موفق شده است رکورد کتاب گینس را به خود اختصاص دهد.در این پرواز، ایرباس A380 امارات با حدود 5 میلیون گل، شامل گل اطلسی، گل آفتابگردان، گل همیشه بهار، گل شمعدانی و سایر گلهای زینتی تزئین شده است.

Free photo excited daughter and father medium shot تیرهای چوبی به نام نگهدارنده اشکوب بالایی را نگه میدارند و سقف از ساق برگهای نخل، گل و گچ ساخته شده است. خرما، آجیل بوداده و لیموترش خشک، به نام لومی، از مواد اصلی در بسیاری از رسپیهای غذاهای شهر دبی دیده میشوند. در این طبقه، کافهای با مجموعهای از تنفلات و نوشیدنیهای خوشمزه را تجربه میکنید. دهکدهی میراثی، منطقهی دیگری در کنار دهانهی خور، یک آبادی قدیمی است که سنتهای امارات را در خود نگه داشته و زندگی قبیلهای و بادیهنشینی عربهای این ناحیه را در گذشته نشان میدهد. هندی لین یک کوچه شلوغ کوچک درست در کنار نهر دبی است که مغازههای کوچکی را در خود جای داده و اقلام عبادی برای گردشگران هندو در آن فروخته میشوند. از لحاظ جغرافیایی، نهر هیچ گردشی نداشت. فستیوال سیتی دبی در نزدیکی ساحل نهر قرار دارد و میزبان بیش از 500 برند و فروشگاه است. درحالحاضر، محل برگزاری این رویداد، دبی اکسپو سیتی نام گرفته و میزبان برنامههای فرهنگی بسیاری است که بازدید از آن در تور دبی، خالی از لطف نیست. با فضای داخلی طلایی، سوئیتهای مجلل و برخی از بهترین رستورانهای شهر، جای تعجب نیست که برج العرب جمیرا در کنار بسیاری از هتلهای پنج ستاره، در میان بهترین مکانها برای اقامت در دبی در نظر گرفته میشود. در اینجا میتوانید با لگو ماشینهای مسابقهای سرگرم شوید و در مسابقات شرکت کنید یا حتی مدلهای کوچکی از رباتهای واقعی را با استفاده از لگو بسازید.

هنگامی که می خواهید از خرید و تفریح استراحت کنید، می توانید در یکی از رستوران های مرکز خرید ابن بطوطه یک غذا یا یک لقمه سریع بخورید. بهطور حتم، هزینه سفر به دبی در این بازه زمانی ارزان نخواهد بود؛ زیرا هزینه هتلها، رفت و آمد با تاکسی و سایر موارد بالاتر از ماههای دیگر است. شما با پرواز در یکی از فرودگاههای دبی، فرودگاه بینالمللی یا فرودگاه آل مکتوم، فرود میآیید و با ترانسفر آژانس یا مترو و تاکسی خود را به مرکز شهر و محل اقامتتان میرسانید. همچنین میهمانان میتوانند از بین پکیجهای فوق لوکس شنای رمانتیک در نور ماه، پکیج سفر عربی برج العرب، فیشال (سانداری رسترتیو فیشال، لا پریری گلد فیشال)، ماساژ (ماساژ مخصوص برج العرب، ماساژ سنگ داغ، ماساژ آروماتراپی و غیره) پکیج مورد نظر خود را انتخاب کنند. هرگز در تبلیغات خود از این کلمه استفاده نکردهایم. بازار ادویه جات و بازار طلای دیره که در بخشهای قبلی معرفی کردیم، درواقع بخشی از بازار بزرگ و سنتی دیره (Deira Old Souk) هستند. از مزایای خرید از بازار دراگون مارت، می توان به تخفیف های فوق العاده آن، اشاره کرد. ساحل جبل علی دبی در منطقه ای تاریخی واقع شده است و دسترسی مناسب آن به مراکز مختلف خرید و تفریح، هتل های مختلف دبی و همچنین وجود انواع ورزش های آبی باعث محبوبیت این ساحل به عنوان یکی از سواحل عمومی دبی شده است.

آب و هوای دبی در ماه ژوئن (خرداد و تیر) بهطور حتم گرم است؛ اما این ماه از سال هم قیمت اتاقهای هتل معقول هستند و بخشی از هزینههای شما را در سفر به دبی کم میکند و همچنین، با توجه به خلوتی، جای مناسب و خوبی را برای اقامت میتوان انتخاب کرد. معماری این هتل مانند بادبانهای کشتی است و اگر از سمت دریا به این برج زیبا نگاه کنید، شکل یک صلیب در ضلع شمالی آن نمایان میشود، به همین علت یکی از زیباترین معماریها در جهان به شمار میرود. مسیر راحت، امکانات رفاهی و تفریحی و چشمانداز فوقالعاده تنها بخشی از ویژگیهای بزرگترین چرخوفلک به شمار میروند. لازم به ذکر است که این برج نه تنها یک هتل نمادین به شمار میرود بلکه به عنوان نماد یک کشور و یا فراتر از آن نماد یک منطقه وسیع جغرافیایی نیز به حساب میآید. مساحت دبی روی هم رفته بیش از پنج درصد کل خاک امارات متحده عربی نمیشود، با این حال دومین شهر بزرگ این کشور بعد از ابوظبی و پایتخت تجاری آن به شمار میرود. توانایی بالای او در این مسئله باعث معروفیت و محبوبیت شیخ شد و در سال 1966 او را تبدیل به حاکم شهر ابوظبی نمود. گردشگری طی دهه ها به طور پیوسته در حال رشد بوده است و انتظار می رود در سال های آینده نیز به رشد خود ادامه دهد. در ادامه ویژگیها و مشخصات هر یک از ترمینالها را توضیح میدهیم. سازنده دبی مال هم اکنون پروژه های بزرگ و ممتازی را در سراسر جهان در حال طراحی و اجرا دارد. بنابراین هنگام بازدید از این مرکز خرید میتوانید همزمان از آکواریوم، دنیای زیر آب، فواره بزرگ دبی و برج بلندقامت خلیفه دیدن کنید. در لابی نیمطبقه هتل، یک فواره وجود دارد که جذابیت فوقالعادهای دارد و یک ستاره سه بعدی را به وجود آورده است.

گردشگران شانس دیدار از محوطه این خانه به همراه معماری سنتی و اسناد تاریخی موجود در آن در کنار مجموعهای از عکسها، جواهرات، سکهها، مهرها و تاریخ خاندان سلطنتی را دارند. از دیگر امکانات تجملی می توان به ناوگان خودروهای رولزرویس در محوطه جلو و فرودگاه معروف هلی کوپتر که میزبان افرادی مانند تایگر وودز، آنتونی جاشوا و راجر فدرر است، اشاره کرد. خانه سابق خاندان پادشاهی المختوم در بخش قدیمی دبی در منطقه الشندغه، امروزه یک محوطه باستانی محسوب شده و از چندین موزه میزبانی میکند. از این گذشته، دلیل دیگر محبوبیت این مرکز خرید این است که در آن به تفریح و سرگرمی بازدیدکنندگان توجه ویژه ای شده است و در آن اماکن تفریحی مختلفی تعبیه شده است. مرکز خرید فستیوال سنتر مکانی بسیار عالی برای خرید، گردش و تفریح و نوش جان کردن یک وعده ی غذایی خوشمزه است، اینجا یکی از محبوب ترین اماکن برای توریست های دبی می باشد. ناهارخوریهایی که میخواهند مناظر استثنایی با وعدههای غذایی خود داشته باشند، میتوانند بین SAL کنار استخر یا Ristorante L’Olivo در Al Mahara، یک رستوران زیر آب و آکواریوم انتخاب کنند. درحقیقت، غذاهای دبی به سنتهای غذایی عربی امارات متحده عربی اشاره دارند که شامل غذاهای معطر با مقدار زیادی ادویه و گیاهانی مانند: زعفران، زردچوبه، دارچین، هل، گشنیز و آویشن طعمدار شده است.

برج العرب دبی یکی از شیکترین و مجللترین سازهها در سطح جهان است که برای مدت زیادی نیز نماد شهر دبی بوده است. برج العرب جمیرا برای اولین بار در تاریخ خود به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که یک تور با راهنما را در داخل خود تجربه کنند. با چند شیوه میتوانید خود را به پیست اسکی دبی برسانید. طبقه دوم موزه آینده دبی همانند ورودی عرشه می باشد که منظره زیبایی را به نمایش می گذارد در این طبقه شما می توانید انواع مدلهای وسایل نقلیه برقی آینده نگر، جتهای الکتریکی، حمل و نقل خودروها با استفاده از تکنولوژی هایپر لوپ، دستگاههای تحویل خودکار و لباسهای جت گرانشی را مشاهده نمایید. شما می توانید در پیاده راهی بزرگ با سه لاین قدم بزنید و انواع فروشگاه های پوشاک را مشاهده نموده و از آنها خرید کنید. برای این رستوران، یک آسانسور شیشهای در نظر گرفته شده است که نمایی پانوراما به شهر دبی دارد. ساعت کاری این مجموعه، همه روزه از 10 صبح تا 12 شب نیز می باشد. در پیست اسکی دبی فرفی ندارد که شما پیر باشید یا جوان، برای همه شما امکانات به اندازه کافی برای تفریحی دلنشین فراهم است، حتی اگر قصد بازی کردن هم نداشته باشید و بخواهید فقط تماشا کنید، می توانید از یک ناهار یا شام در محیطی برفی لذت ببرید. محلهی بستکیه که بافت قدیمیاش را در کنار گالریهای مدرن حفظ کرده، یکی از مراکز فرهنگی دبی به شمار میآید و چندین کافه و بازارچهی سنتی زیبا دارد که زیباترینشان، کافهی هنر بستا را نباید از دست داد. همان طور که می دانید اژدها در چین یک نماد به خصوص به شمار می رود و در بسیاری از جشن های خود از این نماد استفاده می کنند.

این ساختمان بادبانی شکل که در جزیره خودش ساخته شده، 321 متر ارتفاع دارد و چشماندازی شگفتانگیز از اتاقهای خلیج فارس را برای مهمانان فراهم میکند. این منطقه بزرگترین جزیره ی ساخت شده به دست بشر در جهان می باشد. اقامت شبانه در مؤسسه انحصاری از 4500 درهم در فصل کم و 8000 درهم در فصل پربازدید شروع می شود. ستون های سفید توسکانی و راه پلههای مارپیچ مرمری با برگ های کار شده بر روی نردهها از دیگر زیبایی های خار العاده معماری این هتل محسوب می شوند و همانطور که اشاره کردیم اقامت در این هتل بسیار گران قیمت می باشد و همین امر باعث گردیده برج العرب به هتلی مختص ثروتمندان و اشراف زادگان تبدیل گردد. به نوعی بلند ترین هتل دنیا و دبی محسوب میشد که ارتفاع آن چیزی حدود 322 متر در خط ساحلی دبی است. این مرکز خرید به دلیل قیمت مناسب و تنوع بسیار زیادی که دارد، بین توریستها مطرح شده و میتوان اسم آن را در لیست بهترین مراکز خرید دبی نوشت. هتل جمیرا بیچ: هتل جمیرا بیچ امکانات خاصی مانند زمین تنیس، استخر و سونا و مرکز بازی پیشرفته و سرگرمکنندهای دارد و مناسب خانوادههایی است که کودک خردسال دارند. اگر به دنبال خرید بهترین آپارتمان های دبی با قیمت مناسب هستید، پروژه پاراگون جایی است که میتوانید واحد مورد علاقه خود را در بین انواع آپارتمانهای استودیو، یک خوابه، یک خوابه حرفهای، دو خوابه و سه خوابه پیدا کنید. هر روزی در دبی با هر جور ابر و خورشیدی، جذابیتهای خودش را دارد.

طراحی زیرکانه فضاهای زیر زمینی این موزه از دیگر زیبایی های این موزه است ، به گونه ای که شما را از زندگی روزمره و مدرنیسم و لوکس شهر دبی ، به روزهای آغازین و تمدن اولیه دبی می برد . ساحل جمیرا یک گزینه هیجانانگیز دیگر هم برای شما دارد: مرکز ماساژ جمیرا. بخش بسیار بزرگی از مرکزخریدهای دبی، به رستورانها و کافهها اختصاص دارد: رستورانهای ایتالیایی، مکزیکی، لبنانی، ایرانی، چینی، هندی و خیلیهای دیگر. گاز به شدت سمی آمونیاک را تا منفی 34 درجه سانتیگراد خنک می کند دمایی که در ان آمونیاک مایع می شود.آمونیاک مایع به یک مبدل حرارتی پمپ می شود و دمای محلول اتیلن گلیکول با حدود 20منفی درجه کاهش پیدا می کند سپس گلیکول به لوله هایی پمپ می شود که در زمان ساخت این بنا زیر سطح پیست کار گذاشته شده اند با سرد شدن برف گلیکول گرم می شود و دمای آن به حدود منفی 16 درجه سانتیگراد می رسد سپس گلیکول به سقف پمپ می شود و هوای مکیده شده توسط کولرهای خیلی بزرگی خنک می شود که دمایشان به منفی هشت درجه سانتیگراد می رسد. این محله ساحلی دارای پارک موجسواری، پارک ترامپولین، سینما، سالن بدنسازی و 130 مکان در قالب کافه، فروشگاه و رستوران است. اگر سوال یا ابهامی دارید که در این متن درباره سفر به دبی به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید تا در زمان کوتاهی سوالات شما پاسخ داده شود.

پیست اسکی دبی در کدام خیابان است؟ ازنکات قابل توجه اینکه فعالیتهای اسکی و ااسنوبورد زیر نظر مربی به شما آموزش داده میشود .کلیه لوازم و وسایل مورد نیاز اسکی و بازی های زمستانی و همچنین لباس ، کلاه ، دستکش ، ژاکت و چکمه در این پارک به شما ارائه می گردد و جای هیچ نگرانی نیست . برای دیدن سنت و روش زندگی مردم دبی طی چند سال گذشته، بد نیست سری به محلهی بستکیه بزنید. اگر طرفدار یک شام خاص در فضایی شیک و متفاوت هستید، رستوران المهارا دربرجالعرب و یا منهتن گریل احتمالاً خاطرهی خوبی برای شما خواهد ساخت؛ شاید هم بد نباشد سری به دبی مارینا، یکی از مدرنترین مناطق دبی بزنید و علاوه بر قدمزدن در جادهی زیبای مارینا، یکی از چندین رستوران و کافهی زیبایش را انتخاب کنید؛ اگر هم دوست داشتید، میتوانید غذاهای تند هندی یا شاورماهای لبنانی را امتحان کنید که همهجا پیدا میشوند. برای تجربه ای که کمتر توریستی باشد می توانید سری به بازار ماهی فروش های دبی هم بزنید که اکثرا پر از محلی هاست. در سال 1949 میلادی بود که یک تاجر کویتی به نام مرشد العصیمی در این نقطه از شهر بازار کوچکی را راهاندازی کرد که بهتدریج به یکی از بزرگترین بازارهای دبی تبدیل شد. در برخی از فعالیت ها، مانند سواری ها، محدودیت قد و وزن وجود دارد. ساعت فعالیت پارک آبی لگولند بین 10 صبح تا 7 بعداز ظهر است و قیمت بلیط آن 130 تا 250 درهم امارات میباشد. در ترمینال های این فرودگاه، شعبه های متفاوتی از بانک ها وجود دارد و برای مسافران امکان چنج کردن پول، تبدیل نرخ ارز و سایر فعالیت های مالی را فراهم کرده است. این مکانی ایدهآل برای زوجها و افراد حرفهای است که میتوانند از انرژی اجتماعی مرسوم در فاصله چند قدمی جاذبههای اصلی شهر مانند دبی مال، موزه آینده، و اپرای دبی لذت ببرند.