سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزنامه آنلاین


ایجاد محتوای جدید و خلاقانه در اینستاگرام در حال حاضر می تواند به شما کمک کند مخاطبان و فروش بیشتری داشته باشید. در این مقاله منتوریکس سعی کرده ایم هر آنچه در مورد آموزش اینستاگرام و دوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم تا تمامی قسمت ها را به صورت گام به گام اینستاگرام یاد بگیرید. برای نصب اینستاگرام  با اپ ناب همراه باشید.

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام از کجا آمده است؟ هدف از آمدن چه بود؟ بیش از 10 سال از اولین معرفی اپلیکیشن اینستاگرام می گذرد. در زمانی که تمامی سایت ها و اپلیکیشن های ارتباطی بر روی محتوای متنی متمرکز شده بودند، اینستاگرام با ارائه سرویسی برای اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوهای کوتاه توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

جذابیت اینستاگرام برای کاربران به اشتراک گذاری محتوای بصری ساده از زندگی روزمره و رویدادهای روزمره است. خرید اینستاگرام توسط فیس بوک آغاز تغییرات گسترده در عملکرد این پروژه است. تاریخچه اینستاگرام در ایران به معرفی آن در سال 2010 برمی گردد.

کاربران ایرانی زیاد وارد اینستاگرام شده اند و این اپلیکیشن در حال حاضر نزدیک به 40 میلیون کاربر فعال در ایران دارد. اولین صفحات بزرگ اینستاگرام ایران محتوای گرافیکی ایجاد کردند و به دنبال آن صفحات هواداران و سرگرمی با بیشترین مخاطب قرار گرفتند. در حال حاضر کسب درآمد از اینستاگرام در ایران رایج است.

بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی از اینستاگرام به عنوان منبع اصلی درآمد خود استفاده می کنند. بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ به فکر داشتن یک صفحه اینستاگرام برای جذب مشتریان جدید و فروش بیشتر به بازار هدف خود هستند. اپلیکیشن اینستاگرام امروزی فقط به اشتراک گذاری عکس و فیلم نیست. می توانید از اینستاگرام برای سرگرمی، بازاریابی، آموزش و غیره استفاده کنید. برای نصب اینستاگرام جدید کلیک کنید.


راهنمای نصب اینستاگرام

دانلود اینستاگرام در کامپیوتر و گوشی بسیار ساده است. دو راه برای نصب اینستا برای ویندوز وجود دارد. با رفتن به instagram.com می توانید صفحه خود را در مرورگر باز کنید. مشاهده پست های جدید، گذاشتن نظر، لایک، فالو و لغو فالو صفحات دیگر، جستجو در هشتگ ها و صفحات، می توانید با استفاده از مرورگر چنین کارهایی را انجام دهید. امکان ارسال در نسخه وب وجود ندارد. همچنین می توانید اینستاگرام را برای ویندوز از طریق فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید. برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید:

برنامه Microsoft Store را در ویندوز باز کنید

کلمه Instagram را در کادر جستجو بنویسید

پس از یافتن اپلیکیشن اینستاگرام، باید بر روی دکمه دریافت کلیک کنید

با تکمیل دانلود و وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود می توانید از نسخه دسکتاپ اینستاگرام لذت ببرید

برای استفاده از تمامی امکانات اینستاگرام باید از نسخه اندروید یا iOS استفاده کنید. برای نصب نسخه اندروید می توانید از گوگل پلی و برنامه های مشابه استفاده کنید. نسخه iOS را نیز می توانید از فروشگاه اپل دانلود کنید. در گذشته نصب 2 اینستاگرام در اندروید یا iOS تنها از طریق روش کلونینگ امکان پذیر بود. اما اکنون می توانید تا 5 حساب مختلف را با یک برنامه مدیریت کنید.

دستورالعمل اکانت اینستاگرام

برای ثبت نام در اینستاگرام به شماره تلفن یا ایمیل نیاز دارید. بدون شماره تلفن و ایمیل، هیچ اکانت اینستاگرام وجود نخواهد داشت. پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، ثبت نام اولیه شما کامل شده است. برای تغییر این اطلاعات نیز می توانید از گزینه ویرایش استفاده کنید. اگر رمز عبور خود را فراموش کردید، پیوند بازنشانی رمز عبور به شماره تلفن یا آدرس ایمیل شما ارسال می شود.

اگر اطلاعات نادرست وارد کنید، نمی توانید حساب کاربری را بازیابی کنید. ثبت نام در اینستاگرام زمان زیادی نمی برد و می توانید در کمتر از یک دقیقه تمام مراحل را طی کنید.

تفاوت بین اکانت شخصی و تجاری اینستاگرام

برای کارآفرینان و کسانی که می خواهند در اینستاگرام کسب درآمد کنند، داشتن یک حساب تجاری مهم است. می توانید ابزار تحقیق مخاطبان صفحه را به عنوان یک استراتژی کسب و کار اینستاگرام در نظر بگیرید. بدون ابزارهایی که اینستاگرام به حساب های تجاری ارائه می دهد، تجزیه و تحلیل و تنظیم مخاطب دشوار و غیرممکن است. با آموزش کامل درک اینستاگرام می توانید تمام قسمت های صفحه خود را مدیریت کنید.

نکات کسب و کار اینستاگرام به شما کمک می کند بفهمید کدام پست ها و استوری ها بیشترین بازدید را دارند. آموزش درک اینستاگرام با توجه به رقبای زیادی که در این شبکه وجود دارد نقش مهمی دارد. شما باید اطلاعات کافی در مورد مخاطب، فعالیت ها، مشارکت، برداشت ها و غیره داشته باشید. علاوه بر این، شما باید بتوانید عملکرد هر پست و استوری را با لایک، کامنت، یادداشت و اشتراک گذاری تجزیه و تحلیل کنید.

آموزش کار با حساب تجاری

برای کار با یک حساب تجاری، فقط باید نوع حساب خود را از حساب شخصی به حساب تجاری تغییر دهید. موارد باقی مانده مانند نوشتن و توسعه داستان یکسان هستند و هیچ تفاوتی با نسخه شخصی ندارند. یکی از بزرگترین مزایای تبدیل یک حساب کاربری اینستاگرام به یک حساب تجاری، استفاده از Instagram Insights است.

برای افزایش فالوور و جذاب‌تر کردن پیج می‌توانید از بسیاری از ترفندهای اینستاگرام استفاده کنید، حتی راه‌هایی مانند خرید فالوور اینستاگرام پیش روی شماست. اما هیچ یک از ترفندها به اندازه تجزیه و تحلیل صحیح و تجزیه و تحلیل دقیق پست ها و استوری های شما موثر نخواهد بود.

صفحه اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کنید

شما می توانید به طور خودکار محتوای خود را در فیس بوک ارسال کنید. با اتصال اکانت اینستاگرام خود به اکانت فیسبوک، پست های شما در فیس بوک بدون دردسر بارگذاری مجدد محتوا، نوشتن کپشن یا هر چیز دیگری قابل مشاهده خواهند بود. برای اتصال صفحه اینستاگرام به فیس بوک دو راه وجود دارد:

راه اول بهینه ترین راه است. از آنجایی که صفحه اینستاگرام به طور کامل به صفحه فیس بوک لینک شده است، تمام مطالب در صفحات دیگر شما نیز منتشر می شود. همه دنبال کنندگان شما در فیس بوک نیز می توانند محتوای آنها را ببینند.

راه دوم انتشار محتوای منحصر به فرد و تک متن است. اگر نمی‌خواهید همه محتوای شما در فیس‌بوک منتشر شود، می‌توانید هنگام ارسال عکس یا ویدیوی جدید، انتخاب کنید که در فیس‌بوک، توییتر یا تامبلر منتشر شود. با این کار فقط همان پست در هر شبکه ای منتشر می شود.

بخش های اصلی اینستاگرام

بخش های اصلی اینستاگرام شامل صفحه اصلی، جستجو، پست های جدید، فعالیت و پروفایل است. در هر یک از این 5 بخش، اطلاعات و امکانات مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد.

دام

برای دیدن آخرین پست ها، داستان ها و درخواست های پاسخ باید به این صفحه بیایید. از طریق این صفحه می توانید آخرین مطالب منتشر شده را از صفحاتی که انتخاب کرده اید مشاهده کنید. پست های جدید از هر صفحه ای که دنبال می کنید به این بخش اضافه می شود. همچنین می توانید آخرین داستان ها را در بالای صفحه مشاهده کنید. از طریق این صفحه می توانید پست های جدید را لایک کنید یا در زیر آنها نظر بگذارید.

جستجو یا کاوش

شما باید از این صفحه برای جستجوی صفحات اینستاگرام یا جستجوی هشتگ ها و کلمات کلیدی خاص استفاده کنید. با تایپ کلمه مورد نظر در کادر ارائه شده. بهترین و مرتبط ترین صفحات و هشتگ ها به شما نشان داده می شود. شما می توانید اکانت ها، برچسب ها و مکان های اینستاگرام را جستجو کنید. در این قسمت می توانید سابقه جستجوی اینستاگرام خود را داشته باشید.

پربازدیدترین پست های اینستاگرام با توجه به علاقه و تاپیک های فالو شما در قسمت مرور نمایش داده می شود. با توجه به حجم محتوای تولید شده در طول روز و تعداد حساب های کاربری، محدودیتی برای پست های اکسپلورر نمی توان متصور شد. اگر می خواهید به انتهای اینستاگرام اکسپلورر برسید، بیهوده هستید.

مطلب جدید

در این بخش می توانید وضعیت جدیدی را به پروفایل خود اضافه کنید. البته امکان انتشار مطلبی از این قسمت وجود دارد. با کلیک بر روی +، می توانید یک عکس، ویدیو یا داستان جدید ارسال کنید. می‌توانید با استفاده از دوربین عکس و ویدیو را همزمان ذخیره کنید یا از بین عکس‌ها و ویدیوهای گالری انتخاب کنید. امکان اعمال فیلترهای مختلف و ایجاد تغییرات در ظاهر عکس ها و فیلم ها وجود دارد. می توانید حداکثر 10 عکس یا ویدیو را به صورت گالری در یک پست ارسال کنید.

در این میان باید به اندازه عکس ها و فیلم ها نیز توجه کنید. بهترین و استانداردترین اندازه و ابعاد برای ارسال عکس و فیلم در اینستاگرام مربع است. اما می توانید از ابعاد مستطیلی نیز استفاده کنید. خواندن "راهنمای کامل پست اینستاگرام، استوری، اندازه IGTV" را برای آپلود جذاب ترین استوری ها از دست ندهید.

فعالیت ها

اگر درخواست جدیدی برای فالو داشته باشید (البته در صفحه خصوصی یا خصوصی) پیام آن در این قسمت ظاهر می شود. برای دریافت همه توصیه ها، باید روی دنبال کردن توصیه ها کلیک کنید. همچنین می توانید افرادی را که شما را دنبال می کنند در لیست مشاهده کنید. همچنین گزارشی از فعالیت های ماهانه خود مانند لایک ها و پاسخ ها، لایک ها در پست ها و غیره دریافت خواهید کرد. در کامنت های بخش خود، صفحاتی به شما نشان داده می شود که طبق الگوریتم اینستاگرام محبوب و پرطرفدار هستند.

همچنین، آخرین فعالیت برای شما در اینجا نمایش داده می شود، از جمله کسانی که پست های شما را لایک کرده اند، نظر داده اند یا شما را در یک پست تگ کرده اند.

مشخصات

برای مشاهده پست های خود و ایجاد تغییرات در حساب کاربری خود، روی نمایه خود کلیک کنید. در این بخش می توانید نام کاربری، بیوگرافی، حذف یا آرشیو پست ها و ایجاد تغییرات در تنظیمات اصلی اینستاگرام داشته باشید.

با کلیک بر روی دکمه + می توانید بخش های جدیدی را به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید. بخش هایی مانند Live، Guide و Instagram Video به طور پیش فرض برای حساب های شخصی فعال نیستند و باید آنها را به صورت دستی اضافه کنید.

طراحی چیدمان صفحه می تواند برای جذب بینندگان بیشتر بسیار مهم باشد. استفاده از پالت های رنگی جذاب صفحه شما را ارتقا می دهد. مرتب سازی پست ها بر اساس رنگ، تقویم محتوا و نوع پست نیز می تواند مهم باشد. شیما تیموری در مقاله «آموزش طراحی صفحه اینستاگرام {براساس تجربه شخصی}» تمام راه ساخت صفحه را نشان داد. استفاده از تجربیات شخصی می تواند به شما در درک بهتر محیط اینستاگرام کمک کند.