سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزنامه آنلاین


ابروها یکی از مهم ترین اجزای صورت هستند که تاثیر زیادی بر ظاهر و زیبایی افراد دارند. به همین دلیل اکثر خانم ها و آقایان ابروهای پهن، پر، متقارن و بدون عیب را ترجیح می دهند. این در حالی است که افراد کمی دارای ابروهای بی عیب و نقص هستند و اغلب با مشکل خالی بودن نواحی ابرو یا موهای نازک و کم رنگ مواجه می شوند. میکروبلیدینگ یکی از جدیدترین روش ها و تکنیک ها برای ایجاد خطوط بسیار ظریف بین رشته های طبیعی ابرو، نوعی تاتو است. در تکنیک میکروبلیدینگ از ابزار دستی به نام تیغه استفاده می شود که چندین سوزن نازک به سر آن متصل است. با استفاده از سوزن های نازک و خراش های ریز، رنگ های مخصوص به لایه نازک پوست ابرو تزریق می شود. با ایجاد خطوط ریز بین هر رشته ابرو در لایه بالایی پوست، جلوه ابرو بسیار طبیعی و زیبا می شود. هچینگ میکروبلیدینگ بر روی تاج، دم و قسمت خمیده در جهت طبیعی رشد ابروها ایجاد می شود و از مصنوعی و غیر طبیعی به نظر رسیدن صورت جلوگیری می کند.

مزایای میکروبلیدینگ ابرو

همانطور که گفته شد در تکنیک میکروبلیدینگ ابرو عیوب بسیار کوچکی در لایه های فوقانی و تحتانی پوست ظاهر می شود. به همین دلیل این روش دارای چندین مزیت مهم نسبت به روش های دیگر است که برخی از آنها عبارتند از:

ایجاد ابروهای پهن و پر و کاملا طبیعی به دلیل نازک بودن موها

عدم ایجاد خراش عمیق روی پوست و کاهش عوارض آن نسبت به تاتو و میکروپیگمنتیشن

خطوط نازکی را در جهت رشد طبیعی موهای ابرو از طریق تاج، دم و ابرو ایجاد کنید.

ماندگاری طولانی در مقایسه با استفاده از سایه ابرو و ژل

زخم ها و برش های ابرو به دلیل برش های نازک و کم عمق در لایه غشایی پوست به سرعت بهبود می یابند.

عوارض میکروبیلدینگ چیست؟

تمام روش های ایجاد اسکار و تزریق با رنگ و مواد شیمیایی بسته به شرایط بدن انسان می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. بدیهی است که میکروبلیدینگ نیز از این روند مستثنی نخواهد بود. همه چیز در دنیا دو روی دارد، خوب و بد. میکروبلیدینگ مانند سایر خدمات آرایشی دائمی یا دائمی با وجود مزایای فراوان معایبی نیز دارد که قبل از انجام میکروبلیدینگ باید از آن ها مطلع باشید. میکروبلیدینگ راه دیگری برای بهبود ظاهر ابروها و کل صورت است و برای ایجاد اعتماد به نفس بسیار مهم است. اگر هدف شما این است، ممکن است وسوسه شوید که عوارض جانبی سیستم را نادیده بگیرید. دانستن عیوب بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند بر آنها غلبه کنید. در این مقاله به توضیح جنبه های منفی میکروبلیدینگ در سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس می پردازیم.

برخی از چالش های این فناوری عبارتند از:

باعث تحریک پوست رنگ و ابزار مورد استفاده در هنگام سوراخ کردن ابرو می شود

باعث خارش، قرمزی و التهاب پوست در داخل و اطراف ابرو می شود

سوزش چشم و ابرو

احتمال ابتلا به بیماری های پوستی در اثر اجرای این تکنیک در سالن زیبایی بد بدون رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی.

احتمال از دست دادن چشم پس از میکروبلیدینگ به دلیل کیفیت مواد تشکیل دهنده و عدم اشتباه در فرآیند است.

آلرژی

سیستم بدن ما به مواد مختلف واکنش نشان می دهد. هر چیزی که برای بدن دیگران مفید است برای شما خوب نیست و همیشه باید حساسیت به ماده مورد نظر خود را بررسی کنید. رنگدانه های چشم برای از بین بردن میکروب ها استفاده می شود. بدن شما ممکن است به این رنگدانه حساس باشد.

مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو

هنگام دوش گرفتن، صورت خود را از سر دوش بگیرید.

ناحیه پلک را در حمام، استخر یا جکوزی خیس نکنید و تا زمان بهبودی کامل (30 روز) از شنا در آب یا استخرهای کلردار خودداری کنید.

به مدت 30 روز از سونای گرم استفاده نکنید.

در حین ورزش از اسپری ضد تعریق برای جلوگیری از تعریق در ناحیه ابرو استفاده کنید.

میکروبلیدینگ از قرار دادن چشم در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. پس از بهبودی کامل، از کرم ضد آفتاب برای محافظت از چشمان خود در برابر محو شدن زیر نور خورشید استفاده کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث محو شدن سریع رنگدانه ها شود.

ممکن است در هفت روز اول پس از میکروبلیدینگ خارش و پوسته پوسته شدن ایجاد شود. پوسته را کنترل نکنید. آنها خود به خود می ریزند یا ممکن است خطر تغییر رنگ و زخم را در شما ایجاد کند.

در طول فرآیند بهبودی میکروبلیدینگ ابرو، نباید از آرایش روی ابروها استفاده کرد.

مراقب باشید، اگر می خواهید ام آر آی انجام دهید، به دکتر بگویید که میکروبلیدینگ دارید.

اگر قصد انجام لایه برداری شیمیایی یا سایر درمان های پزشکی را دارید، لطفاً به پزشک خود در مورد روش آزمایش چشم اطلاع دهید، گاهی اوقات لازم است این روش ها در طول بهبودی کامل میکروبلیدینگ انجام شود.

اگر در دوران نقاهت خون اهدا می کنید، حتماً به پرستار اطلاع دهید. زیرا میکروبلیدینگ می تواند نتایج را تغییر دهد.

اگر در طول درمان ابروهایتان خیس شد، به آرامی آنها را با یک حوله نرم خشک کنید. مراقب باشید حوله را روی ابروهایتان نکشید. آنها را با حرکت آهسته خشک کنید.

از دست زدن به ابروها خودداری کنید و حتما تا زمان بهبودی ابروها به پشت بخوابید.

ارزش میکروبیولوژیکی

عوامل متعددی در تعیین قیمت میکروبلیدینگ نقش دارند که مهمترین آنها تعداد دریچه های ایجاد شده لایه به لایه از واحدهای طبیعی ابرو است. ابروهای نازک و کم ارتفاع برای باز شدن نیاز به سایه بیشتری دارند و بنابراین رنگ مورد نیاز برای آنها افزایش می یابد. همچنین قیمت میکروبلیدینگ به کیفیت و برند رنگ استفاده شده و موقعیت جغرافیایی سالن بستگی دارد. به این ترتیب قیمت در تهران نسبت به شهرستان ها بیشتر است و البته سطح تجربه فردی که از این تکنیک استفاده می کند را نیز نباید فراموش کرد.