سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزنامه آنلاین

گاهی علت ایجاد سردرد و تاری دید یک مشکل مشترک است که در چشمها، مغز یا سایر بخشهای بدن ایجاد شده است. هر چند باید به احتمال تداخل آن ها با سایر دارو ها و مکمل ها توجه داشت. تکانهای شدید باعث تخریب ریشه دندان میشود و فضایی برای رشد باکتریها و عفونتها در آن ایجاد میکند. اسپلینت دندانها: برای لقیهای شدید و زیاد ما از اسپلینت های دندان استفاده میکنیم که میتوانند به کمک دندانهای مجاور دندان لق شده را محافظت کنند. یکی از مهمترین تومورهایی که در دوران بارداری علایم خود را نشان میدهند، تومورهای قسمت هیپوفیز هستند.در دوران بارداری خصوصا اواخر آن، هورمونهای هیپوفیز مثلا هورمون پرولاکتین (هورمون موثر بر ترشح شیر) افزایش مییابند که میتوانند سبب تومورهای هیپوفیزی شوند. در این قسمت از ماساژ، در حین اعمال فشار، نفس های عمیقی بکشید. در این بیماری، علاوه بر سردرد و تاری دید ممکن است علائمی چون خونریزی از بینی و تنگی نفس ایجاد شوند.

حال اگر این تاری دید همراه با سر درد باشد ممکن است نگرانی بیشتری ایجاد کند. این معمولاً همراه با درمانهای آنتیبیوتیکی برای کاهش تجمع باکتری در زیر بافتهای لثه است. فراموش نکنید که قبل از مصرف هر گونه دارو، از جمله درمانهای گیاهی، حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید. داروهای مسکن میتوانند در طول حملات میگرن برای درمان میگرن به شما کمک کنند (و درمانهای پیشگیرانه میتوانند تعداد حملات شما را کاهش دهند)، هنوز هم زمانهایی وجود خواهد داشت که هیچ کدام از درمانهای میگرن آنطور که میخواهید کار نمیکنند. دوربینی: افراد دوربین میتوانند اجسامی که در فاصلههای دورتری هستند را شفاف ببینند اما توانایی تمرکز و دید شفاف اجسام نزدیک را ندارند. معمولا افراد بالای 40 سال به دلیل پیرچشمی نیازمند استفاده از عینک مطالعه میشوند. گلوکوم یا آب سیاه چشم: فشار بالای غیرطبیعی در درون چشم به نام بیماری گلوکوم یا آب سیاه شناخته میشود. دیوارههای سینوس سالم با یک لایه نازک صورتی رنگ به نام مخاط پوشیده شده است. شیر باعث ایجاد مخاط یا تشدید تب نمیشود.

اگر دندان لق شده، کودک شما را آزار میدهد میتوانید او را تشویق کنید تا با تکان دادن آرام آن کمک کند تا دندان لق شده زودتر بیفتد اما به او یادآوری کنید که نباید قبل از آماده شدن دندان با تکانهای شدید باعث افتادن آن شود. علائم همراه با آن میتواند شامل حالت تهوع، استفراغ، نورهراسی (فوتوفوبیا به معنای افزایش حساسیت به نور) و پرشنوایی (هایپر اکوزیس به معنای افزایش حساسیت به صدا) باشد. از علائم این بیماری میتوان به سردرد، تاری دید، مشکلات تعادلی، سرگیجه، حساسیت به نور و نگه داشتن سر در موقعیتهای غیرطبیعی اشاره کرد. در این حالت علائم دیگری مانند سرگیجه، سردرگمی، خواب آلودگی، زنگ زدن گوش، احساس تهوع، استفراغ، کاهش هشیاری و مشکلاتی در تمرکز و حافظه ممکن است ایجاد شوند. ترومای اکلوزال ثانویه: ممکن است با اینکه فشار بر دندانها در حد نرمال و عادی است اما دندانها به دلیل ضعف استخوانی و جدا شدن از بافت لثه فشار و استرس زیادی را احساس کنند.

ترومای اکلوزال اولیه: زمانی اتفاق میافتد که کودک چیزی را بیش از حد توان خود گاز بگیرد. ما نمی دانیم چه چیزی باعث این تغییر در مغز می شود، اما می تواند به سرعت در سطح مغز پخش شود و بسته به ناحیه آسیب دیده، علائم هاله متفاوتی ایجاد کند. معمولا این نوع سردردها با راهکارهای خانگی مانند استفاده از دمنوش اسطوخودوس و آبلیمو و نمک درمان نمی شود. توصیه به عدم مصرف کدئین، و سایر داروهای ضد سرفه مانند دکسترومتورفان، با توجه به عدم اثبات اثر بخشی این گونه دارو در درمان علائم سرماخوردگی، میگردد. با پزشک خود درباره جایگزینی آب با نوشیدنی های ورزشی حاوی الکترولیت هنگام شرکت در مسابقات استقامتی مانند ماراتن ها، مسابقات سه گانه و سایر فعالیت های شدید، مشورت کنید. از سایر علائم سکته میتوان به تاری دید، سرگیجه، بی حسی یا ضعف در نصف بدن یا نصف صورت، مشکل در تکلم و نداشتن هماهنگی بین اجزای بدن اشاره کرد. معمولا بررسی منظم وضعیت چشم میتوان احتمال ایجاد این علائم را کاهش دهد.

یک یا دو روز پس از تجربه این علائم، بثورات کلاسیک شروع به ایجاد میکنند. از علائم شایع این مورد میتوان به سردرد در هر دو طرف سر که به مدت طولانی ادامه یابد، درد آرواره، تب، در دعضلانی و حساسیت ناحیهی گیجگاهی اشاره کرد. معمولا علائم میگرن کمتر از یک ساعت به طول میانجامد. در طول جلسه معاینه، پزشک متخصص گوش، حلق و بینی از وسایل خاصی برای معاینات داخلی بینی استفاده می نماید. مرگ: بدون درمان سریع و کافی، گرمازدگی می تواند کشنده باشد. دکتر علی کوهی دانش آموخته رشته فوق تخصصی جراحی گوش و حلق و بینی از دانشگاه استنفورد آمریکا آماده پذیرش و درمان کودکان مبتلا به سرگیجه در کلینک خود واقع در تهران هستند. تشخیص و درمان انواع بیماری های چشم و جراحی های زیبایی و جوانسازی چشم، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم انجام میشود. لثه کودک ممکن است شروع به خونریزی کمی کند اما در صورتی که خونریزی شدید شد باید مراقبتهای پزشکی لازم انجام شود.

باید در کمتر از 30 دقیقه کودک را به همراه دندان افتاده او نزد دندانپزشک ببرید زیرا ممکن است وی بتواند دندان را مجدداً در فک او بکارد. این اتفاق مخصوصاً زمانی که دندان زودتر از زمان مقرر به دلیل آسیبدیدگی یا ضربه لق شده باشد میافتد. در صورت ایجاد چنین مشکلاتی لازم است تا در سریعترین زمان به پزشک و اورژانس مراجعه کرد زیرا آسیبهای ایجادشده ممکن است غیر قابل جبران باشند. هر زمان که سردرد دارید بوی این میخک های خرد شده می تواند دردتان را آرام کند. همچنین می توانید مقداری برگ رزماری را له کنید و آن را با یک فنجان آب بجوشانید. اگر دندان لق شده برای چند ماه در محل خود باقی مانده است آن را به دندانپزشک نشان دهید. نگهداری مناسب از دندان و انجام مراقبتهای اورژانسی احتمال موفقیت کاشت مجدد دندان را به شدت افزایش میدهد. این پژوهش که توسط کالج پزشکی آلبرت اینشتین انجام شد، نشان میدهد که مصرف گیاه سایبان روش مؤثری جهت تسکین علائم و درمان سردرد است. مطالعات دیگر نشان دادهاند که مصرف نمک بیشتر با سردردهای میگرنی کمتر مرتبط است.

استرس داشتن و عصبی بودن می تواند سردردهای تنشی شدید و ناگهانی را ایجاد نماید. داروهای پیشگیری کننده: متخصص اطفال این داروها را برای مصرف روزانه تجویز میکند تا احتمال بروز سردردهای میگرنی شدید کاهش یابد. شما می توانید هر روز چند برگ از آن را به صورت دمنوش گیاهی مصرف کنید. بهتر است بدانید یکی از روش ها برای کاهش درد میگرن و سردرد همین سنگ نمک هیمالیا است که از گذشته تا الان از آن استفاده می­کنند. یکی از مسکن های طبیعی برای سردرد موز است. تاری دید ناگهانی که دلیل مشخصی برای فرد نداشته باشد ممکن است به خودی خود نگران کننده باشد. برخی مواقع علت ایجاد سردرد این است که تاری دید فرد و مشکلات بینایی او درمان نشدهاند اما گاهی علت ایجاد سردرد و تاری دید همزمان ممکن است یک مشکل بسیار جدی و خطرناک باشد که در صورت عدم رسیدگی به موقع، جان فرد را به خطر بیاندازد. سردرد در کودکان در اغلب مواقع مشکلی جدی نیست. بنابراین وجود سردرد یا تاری دید همزمان نه بعنوان یک بیماری مشخص، بلکه اغلب نشانگر و علامت یک بیماری جدا شناخته میشود. علاوه بر موارد بیان شده تاری دید و سردرد ممکن است نشانگر بیماریها یا آسیبهای دیگری باشند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد بهترین چشم پزشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.