سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزنامه آنلاین


یکی از اولین دغدغه های خریداران خودرو پس از خرید خودرو، انتخاب روکش صندلی است. روکش صندلی ماشین انواع مختلفی دارد. پارچه و چرم دو ماده اصلی برای روکش صندلی ماشین هستند. بسیاری از مردم پارچه را به چرم ترجیح می دهند. باید در نظر داشت که پارچه روکش صندلی خودرو باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا از کیفیت و کارایی آن اطمینان حاصل شود. برخی از انواع پارچه های مورد استفاده برای روکش صندلی عبارتند از: جین، مشبک، ژاکارد و مخمل.

مزایای روکش های پارچه ای صندلی

تعریق به خصوص در رانندگی های طولانی یکی از پدیده های ناخوشایند است. اما پارچه روکش صندلی خودرو به دلیل داشتن سوراخ باعث گردش بهتر هوا بین صندلی و راننده می شود. باعث کاهش قابل توجه تعریق می شود. در فصل سرد، روکش پارچه ای از هدر رفتن حرارت در خودرو جلوگیری می کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از صندلی های پارچه ای، تنوع طرح و رنگ در مقایسه با سایر متریال ها به خصوص چرم است. مالک خودرو گزینه های مختلفی برای ایجاد هماهنگی بین رنگ بدنه، رنگ کابین، استایل خودرو (اسپرت، رسمی و ...) و رنگ و طرح پارچه روکش صندلی دارد.

از نظر هزینه، به طور متوسط، یک صندلی پارچه ای ارزان تر از چرم است. البته به طور کلی انواع مختلفی در بازار وجود دارد. بنابراین محدوده قیمت آنها نیز متغیر است.

مبل ها نسبت به انواع دیگر دوام و راحتی بیشتری دارند و در صورت انتخاب متریال خوب به مرور زمان از درصد تغییر رنگ کاسته می شود.

نکات مهم در مورد پارچه روکش صندلی ماشین

روکش های پارچه ای نسبت به چرم مستعد جذب کثیفی هستند. پس بهتر است در مراقبت از آنها حساسیت بیشتری داشته باشید. همچنین استفاده از زیپ و روکش الاستیک برای نصب به شستشوی راحت تر پارچه روکش صندلی خودرو کمک می کند.

اگر از روکش های پارچه ای استفاده می کنید، بهتر است تا حد امکان از نور مستقیم خورشید خودداری کنید. زیرا این امر به مرور زمان رنگ و سایش پارچه را تغییر می دهد.

پارچه روکش صندلی ماشین

اگر نکات ساده اما مهمی که در خرید پارچه برای روکش صندلی ماشین به آنها اشاره خواهد شد را در نظر بگیرید، در آینده ای نزدیک از پرداخت اضافی جلوگیری کرده و انتخاب مطمئن تری خواهید داشت.

هنگام خرید روکش صندلی، از ضخیم بودن پارچه اطمینان حاصل کنید. پارچه های نازک مقاومت کمی در برابر سایش و پارگی و عوامل دیگر دارند و عمر کوتاهی دارند.

مطمئن شوید که پارچه در شرایط خوبی قرار دارد و اتصالات آن بسیار سفت و خشک است. این امر باعث افزایش طول عمر و زیبایی و راحتی پارچه نیز می شود.

هرچه تعداد تکه های سفره بیشتر باشد کیفیت دوخت و ماندگاری بالاتری دارد. زیرا فشاری که در اثر نشستن به آن وارد می شود بین قسمت های مختلف بافت بهتر توزیع می شود.

رنگ پارچه روکش صندلی ماشین

انتخاب رنگ برای پارچه ممکن است سلیقه ای به نظر برسد و چندان مهم نباشد. اما حتی در این مورد نیز دانستن چند نکته ساده می تواند مثمر ثمر باشد

1- رنگ پارچه نباید چشم را برای مدت طولانی خسته کند.

2- در انتخاب رنگ پارچه ابتدا به رنگ تسمه ماشین توجه کنید. دلیل این امر این است که طبق استاندارد بین المللی تمامی رنگ های داخل کابین خودرو بر اساس رنگ تسمه تعیین می شود. بنابراین مطمئن ترین راه برای ایجاد هماهنگی در رنگ داخلی خودرو، توجه به رنگ تسمه است. همچنین رنگ بدنه خودرو از نظر تطابق یا تضاد با رنگ روکش صندلی مهم است.

3- نکته دیگری که در انتخاب طرح و رنگ روکش صندلی باید مورد توجه قرار گیرد، نقش مالک خودرو و نحوه استفاده از آن است. البته اگر از ماشین برای حمل مسافر استفاده می کنید و یا با لباس کار پشت فرمان می نشینید بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید.

4- در نهایت باید به آب و هوایى که با ماشین در آن سفر خواهید کرد توجه کنید. اگر در کشورهای گرمسیری زندگی می کنید، بهتر است رنگ های تیره را انتخاب نکنید، زیرا رنگ های تیره نور بیشتری جذب می کنند و در نتیجه سریعتر از لباس های رنگ روشن گرم می شوند. این امر منجر به سایش زودرس پارچه می شود.

اطلاعات بیشتر: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/ایرانخودرو/روکش-صندلی-تارا