سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزنامه آنلاین


کرم سبزی به عنوان یک گوشت سنتی و سنتی ایران و یک غذای ملی که نیازی به معرفی ندارد، شهرت دارد، زیرا به همه کلماتی که نمی تواند محبوبیت خود را نشان دهد، معطر و معطر است. جادو، می تواند باشد. او کوچیترا را روی میز استها جمع می کند.

طرز تهیه قورمه سبزی خوشمزه با دستور و نکات مهم، بدانید که می توانید این آذا را با بهترین عطر و طعم بپزید و این دستور مقدار، نوع سبزیجات و مقدار گوشت را به شما می گوید. بد نیست بدانید این غذای اصیل ایرانی در همه شهرها با توجه به تفاوت های فرهنگی و منطقه ای به روش های مختلفی تهیه و طبخ می شود.

تاریخ دقیق تهیه این غذای خوشمزه مشخص نیست، اما برخی شواهد حاکی از قدمت این غذا حدود 2000 سال یا بیشتر است. والدین ما که در آن زمان حیوانات پرورش می دادند با استفاده از روشی برای پختن گوشت که در آن گوشت را به قطعات کوچک برش می دادند، می توانستند گوشت را برای مدت طولانی بدون فاسد شدن نگهداری کنند و آن را پخته و در کیسه ای که از معده درست شده بود نگهداری می کردند. از یک گوسفند . ، با استفاده از سبزیجات و مواد مختلف غذایی درست کرد که امروزه کم کم تبدیل به سوپ سبزیجات شده است.

بهتر است اگر قصد تهیه این غذای لذیذ و لذیذ را دارید، شروع کنید و مواد لازم برای پخت این غذا را تهیه کنید، با قسمت آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا طرز پخت کرم سبزی مجلسی را راهنمایی کنیم. بیایید آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه یک کاری سبزیجات خوشمزه

مواد لازم برای 4 نفر

300-400 گرم گوشت خورشتی

150 گرم لوبیا قرمز

سبزیجات ( سرخ شده ) 500 گرم

4 عدد لیمو عمانی

پوره گوجه فرنگی (اختیاری) 1 قاشق چایخوری

شنبلیله (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری

1 عدد پیاز متوسط

نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه

نصف قاشق چایخوری زردچوبه

روغن مایع کافی

در صورت لزوم نمک بزنید

طرز تهیه نصاب سبزی اصیل ایرانی

مرحله دوم

حالا به سراغ پیاز رفته و بعد از شستن آن را کامل بخورید و در قابلمه مناسب برای تهیه سوپ سبزی بگذارید و روی شعله ملایم روغن بریزید و بعد از داغ شدن پیاز خرد شده را اضافه کنید.

سطح سوم

پخت سبزی گورمه را با تفت دادن پیاز ادامه دهید و وقتی پیاز سبک شد نصف قاشق چایخوری زردچوبه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با پیاز یکدست شود و عدس ها را داخل قابلمه بریزید.

مرحله چهارم

شایان توجه است که طبق سنت سنتی ایرانیان گوشت قورمه سبزی را می توان به مقدار زیاد مصرف کرد. با این حال، این بخش یک موضوع سلیقه ای است. اما قوام چنین خورشی نباید کم باشد.

مرحله پنجم

خورش گاو را با پیاز و زردچوبه تفت دهید تا گوشت آبدار شود و به این ترتیب آب گوشت را حفظ کرده و آبدار نگه دارید. بعد از تغییر رنگ گوشت در صورت تمایل رب گوجه فرنگی را اضافه کنید.

گام ششم

پخت سبزی گورمه را تا زمانی که بوی سبز رب گوشت از بین برود ادامه دهید، سپس لوبیا قرمز خیس شده را تمیز کرده و در قابلمه بریزید و با مواد دیگر خوب مخلوط کنید، سپس لوبیا سیاه را اضافه کنید. فلفل بزنید و بزنید.

نکته: تفت دادن لوبیا باعث می شود بافت خود را در حین پخت از دست ندهند و از حرارت آبجو شکسته نشوند.

دور هفتم

حالا وقت آن است که سبزی را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید، اما قبل از این که سبزی ها را برشته کنید، دقت کنید که اگر سبزی ها را قبلا تفت داده اید، به مواد اضافه کنید، در غیر این صورت قبل از درست کردن خورش، سبزیجات را به مدت 30 دقیقه بپزید.

مرحله هشتم

سبزی را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و به پختن خورش سبزی خوشمزه ادامه دهید و بعد از 5 دقیقه تا نوک انگشت مواد را با آب پر کنید و بهتر است آب را کم نکنید چون با اضافه کردن مجدد آب خراب می شود. مزه. خورشت. تخریب

گام نهم

حالا درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید آب سبزیجات به مدت 2 و نیم تا 3 ساعت روی حرارت متوسط ??بپزد و بعد از 1 ساعت لیمو عمانی را با چنگال سوراخ کرده و در یک لیوان آبجوش بریزید تا تلخی آن گرفته شود. گرفته شود

مرحله دهم

در مرحله آخر پخت خورش سبزی، نیم ساعت آخر لیمو عمانی را اضافه کنید و در صورت تمایل می توانید یک قاشق چایخوری شنبلیله را در تابه تفت دهید و 5 دقیقه آخر به قابلمه اضافه کنید.

قدم یازدهم.

حالا بعد از 2 ساعت و 30 دقیقه از پخت خورش را با قاشق میل کنید. وقتی مواد کاملا پخت و آماده شد، حرارت قابلمه را کم کرده، نمک را اضافه کرده و نیم ساعت بگذارید تا جا بیفتد و روغن اضافه کنید.

مرحله دوازدهم

قورمه سبزی خوشمزه و اصیل ایرانی که آماده است و می توانید آن را بخورید.

اخرین حرف

با توجه به دستور پختی که در مورد خورش سبزی برای شما توضیح دادیم، بهتر است حداقل 3 تا 4 ساعت برای تهیه این غذا در قابلمه وقت بگذارید. در این زمان حبوبات را از روز قبل خیس کنید، سبزیجات پخته را اضافه کنید یا از سرخ شده استفاده کنید و همانطور که در بالا توضیح دادیم پخت این غذا با تفت دادن پیاز، گوشت و حبوبات و سپس اضافه کردن سبزی شروع می شود. آشپزی کردن

مطالعه مقاله کامل: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-خورش-قورمه-سبزی-جا-افتاده/