سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزنامه آنلاین

به گزارش تازه ترین ها معمولاً برای کسانی که وارد دنیای نمایندگی فروش‌هاست و هاستینگ می‌شوند، این پرسش مطرح می‌شود که تفاوت یوزرها و رده‌های کاربری در سرورهای سی پنل و دایرکت ادمین چیست؟ برای فروش هاستینگ کدام می‌تواند مناسب‌تر باشد؟ آیا تفاوتی میان سطح دسترسی انواع اکانت‌های آلفا ریسلر و ریسلر وجود دارد؟ اگر بخواهیم به ریشه و روت سرور دسترسی داشته باشیم کدام اکانت مناسب ما خواهد بود؟ در این مورد باید بگوییم که نرم‌افزارهای مدیریتی نظیر WHM-Reseller به شما سطوح دسترسی بر اساس انتخاب مدیر اصلی سرور می‌دهند. وقتی قصد دریافت مدیریت و نمایندگی فروش‌هاست شرکت‌ها را دارید نیاز است که برای ساخت اکانت مستر ریسلر به‌حساب آلفا دسترسی داشته باشید.

ترتیب به این صورت است: ریسلر یک نماینده معمولی است و می‌تواند صرفاً حساب کاربری و اکانت‌های مربوط به سی پنل بفروشد. برای این که شما بتوانید حساب کاربری مربوط به ریسلر یا نماینده معمولی را بفروشید، نیاز به سطحی بالاتر یعنی مستر ریسلر (یک سطح بالاتر از ریسلر) خواهید داشت. پس از آن هم آلفا ریسلر در رتبه سوم درجه‌بندی یوزرها قرار گرفته است. آلفا ریسلر می‌تواند مستر ریسلر و نمایندگی معمولی یا همان ریسلر را بفروشد. به عبارت ساده‌تر آلفا یوزری است که می‌تواند مستر بسازد.

چگونه می‌توانم حساب آلفا ریسلر (Alpha Reseller) بسازم؟

برای ساخت حساب آلفا ریسلر نیاز است که نخست وارد ناحیه کاربری سرورتان شوید. پس از آن از منویی که در سمت چپ سیستم WHM قرار گرفته است، از بخش Packages یا همان پکیج، گزینه اضافه‌کردن پکیج جدید یا Add a Package را انتخاب کنید. در این بخش نیاز به تکمیل اطلاعات خواهید داشت. وقتی آن‌ها را در باکس‌های مربوطه درجه و ذخیره کردید. به صفحه Account Functions بروید و گزینه ساخت اکانت جدید یا Create a New Account را انتخاب کنید.

در قسمت Reseller Settings بخش Make the account a reseller را انتخاب کنید. سپس به سراغ بخش کاربری Resellers بروید و Reseller Center را انتخاب فرمایید. در این مرحله باید گزینه‌ای مشابه Edit Reseller Nameservers and Privilege را ببینید. اگر آن را انتخاب کنید جدولی باز خواهد شد که شما در آن می‌توانید تمامی گزینه‌های Standard Privileges  را تیک زده و انتخاب کنید. Package Privileges بخش بعدی است که باید در آن تیک‌های موردنیازتان را انتخاب کنید و در قسمت Nameserver نام سرورهای مربوط به ریسلر خود را وارد نموده و ذخیره تنظیمات را انتخاب فرمایید.

در نهایت و به‌عنوان مرحله آخر باید از قسمت پلاگین یا Plugins، گزینه WHMReseller Master Resellers را کلیک نموده و با کلیک روی باکس مربوط در پنجره باز شده روی گزینه Grant  کلیک فرمایید. در ادامه برای این که اکانت خود را تبدیل به آلفا کنید، لازم است که در بخش  Access Controls حالت آلفا ریسلر را انتخاب نموده و روی گزینه ذخیره کلیک کنید.

امکانات اکانت آلفا ریسلر در پنل نمایندگی‌هاست

شما با استفاده از این اکانت‌ها امکان مدیریت منابع سرویس‌های میزبانی وب را خواهید داشت. می‌توانید مجموعه هاستینگ خودتان را کنترل و منابع توزیع شده را نیز بررسی و مانیتور کنید. از طرفی برخی سرویس‌دهنده‌ها آلفا ریسلر را بدون محدودیت پهنای باند عرضه می‌کنند و ضروری است که اگر می‌خواهید کنترل سرورها و هاست‌های لینوکس را فرا بگیرید، حتماً در مورد این مفهوم و مشخصه کسب اطلاع نمایید.

Alpha Reseller به شما اطلاعاتی نظیر تاریخچه دیسک، یوزرها و همین‌طور مدیریت مستر ریسلرها را می‌دهد.

به‌طورکلی این اکانت قادر است:

·        حساب‌های مستر و ریسلر را مدیریت کند

·        اکانت‌های ریسلر را به مستر آپدیت کند.

·        اکانت سی پنل را به ریسلر آپدیت نماید.

·        یوزر مستر را به ریسلر دانگرید یا تنزیل دهد.

·        حساب ریسلر را به سی پنل دانگرید یا تنزیل کند.

·        یوزرهای مستر یا ریسلر را ساسپند و مانیتور کند.

·        می‌تواند ریسلر و مستر رابین هم جابه‌جا کند.